Direktlänk till inlägg 23 oktober 2014

Mobbing

Av relationer123 - 23 oktober 2014 15:35

Mobbing finns hos barn och vuxna. Det är ett stort dolt problem. Nu ska skolan få mycket pengar för att rusta upp den fysiska miljön. Jag tycker att den summan kunde ha gått till att bekämpa mobbing istället för så många mår så dåligt av det. Jag var själv svårt mobbad i 10 år i skolan och utfrusen senare på en arbetsplats. Under skolåren mådde jag hemskt dåligt, tillslut ville jag dö. Knappt ingen försökte hjälpa mig med problemen fast de var uppenbara. Skolan gjorde absolut igenting fast min pappa var där och pratade med dem.


Du som är mobbad ska veta att det inte är dig det är fel på. Om skolpersonalen verkar vara vettiga och handlingskraftiga och du inte är mobbad så mycket, så kan du ta upp problemet med dem. Det kan dock slå tillbaka på dig själv i värsta fall och du ses som en som svallrar. Det hände en kompis till mig. Berätta för dina föräldrar. Om man är mycket mobbad så kan det hjälpa att byta skola. Helst till en som ligger långt från din nuvarande skola. Jag var inte mobbad på loven då jag bytte miljö. Det är lätt att man får rollen som mobbad i skolan och den är svår att slippa ifrån. Försök att skaffa vänner som respekterar dig utanför skolan. Kanske kan det vara ide att gå och prata med en psykolog för att stärka ditt självförtroende.


Vad kan skolan göra då? Jo ta verkligen den här problematikten på allvar och var beredd att följa upp. Gör det klart att det är helt förbjudet att slå och säga fula saker till andra. Jag tycker man ska ha riktiga säkerhetsvakter som patrullerar i skolan för att förhindra fysisk mobbig. Det finns oftast minst en mobbad eller utfryst person i varje klass. Ofta vet lärarna vilka de här barnen är men de gör ingenting.


#relationer  #mobbing

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av relationer123 - 17 november 2014 19:57

En del personer kan inte säga nej till dåliga saker. Jag var sådan förrut. När jag flyttade hemifrån så fick jag lägenhet inne i stan. Det kom försäljare hela tiden som kunde prata hur länge som helst tills jag tillslut fick fram att jag inte var int...

Av relationer123 - 6 november 2014 12:42

Män   Förnekar problem, har lite överdriven positivitet. Kan diskutera och ha egna åsikter. Kan bestämma själv. Tävlingförare, kör bra tekniskt. Visar inte känslor så ofta. I en relation förnekar mannen problemen, fast kvinnan vill prat...

Av relationer123 - 22 oktober 2014 20:23


Om man vill bli mera social så skaffa en hund. Vid varje prommenad så träffar man andra människor. Du får motion också och hunden älskar långprommenader. Skaffa en söt och snäll hund så vill alla klappa den. Om du har svårt för att småprata så tänk u...

Av relationer123 - 19 oktober 2014 14:38

Att skaffa sig bättre självförtroende är inte något som man gör snabbt. Det tar flera år om man går från noll till maxat liv. Jag tänkte berätta om hur jag under ca 10 år fick bättre självförtroende. Utgångspunkten för mig var inte alls bra. Jag var ...

Presentation


Detta är en blogg som handlar om relationer och självförtroende.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards